Hoe maak je een goede uitzendbureau website?

vrijdag 15 mei 2020

Een uitzendbureau website die niet snel verouderd, waar je vacatures gemakkelijk op verschijnen en waar werkzoekenden alle informatie snel kunnen vinden. Een goede uitzendbureau website heeft een aantal specifieke tools nodig waarmee je rekening mee moet houden bij de bouw ervan. Wat is het recept van een goede uitzendbureau website? In dit artikel vind je de belangrijkste ingrediënten.

Deze tips werken ook bij het bouwen van: Werken bij website, Vacaturesite, Detachering website, Recruitment website.

    1. Maak met het design van je website duidelijk dat je een uitzendbureau bent. Dit klinkt heel logisch maar 80% van al het websiteverkeer stopt binnen 3 seconden omdat de bezoeker niet weet wat hij of zij kan doen op de website. Je hebt dus 3 seconden om te laten zien dat je een uitzendbureau bent en wat je niche (vakgebied) is. Het is goed hier van tevoren over na te denken. De website is je online visitekaartje en een belangrijke contactmogelijkheid met kandidaten en klanten. Laat op de uitzendbureau website aan de hand van tekst, afbeeldingen, een zoekbalk vacatures, duidelijke inschrijfknop, uren invoer en laatste vacatures in één oogopslag zien waar jouw uitzendbureau voor staat.
    2. Bepaal wie je klant is. Is het bedrijf dat personeel zoekt je klant of is dat de kandidaat die werk zoekt. Beide is mogelijk, maar maak een keuze en focus daarop.Stel je vindt de kandidaat het belangrijkste, dan is het hoofdzaak dat de website zich volledig richt op de kandidaat. Hierdoor zorg je ervoor dat de kandidaat zich sneller inschrijft en de klant (bedrijf) denkt: ‘Wauw dit uitzendbureau doet alles voor de kandidaat. Laten wij nu net nieuwe mensen zoeken voor een mooi project’. Andersom kan natuurlijk ook. Maar je richten op zowel de kandidaat als de klant is verwarrend voor de bezoeker.
    3. Houd rekening met de wensen van Google. Zorg dat je uitzendbureau website online vindbaar is. Want dagelijks ben jij op zoek naar goed personeel voor je klanten. Daarom moet je zo hoog mogelijk in de resultaten van Google komen. Dat is niet eenvoudig. Een goede technische website helpt. Daarnaast is onder meer het SSL-certificaat noodzakelijk, zorg ook dat je op de hoogte bent van de zoekwoorden die kandidaten of klanten gebruiken en zorg voor interessante inhoudelijke content. Vertel wat je toegevoegde waarde is en zorg dat Google je op deze zoekwoorden binnen de tekst kan onderscheiden van andere uitzendbureaus.
    4. Een goed werkende uitzendbureau website houdt de aandacht van je bezoekers vast. Dat kun je doen door opvallende buttons te gebruiken of een inschrijfformulier dat verschijnt op het moment dat de werkzoekende de uitzendbureau website wil gaan verlaten.
    5. Een goede uitzendbureau website is gebruiksvriendelijk. Dat wil zeggen dat het eenvoudig is om vacatures te vinden en erop te solliciteren zonder een enorm uitgebreid formulier in te hoeven vullen. Bedenk daarom goed welke functionaliteiten er in de website moeten zitten.
    6. Denk ook na over je lange termijn doelen van je uitzendbureau website. Op die manier hoef je niet om de zoveel jaar je website opnieuw te laten bouwen, werk je aan merk herkenbaarheid en vindbaarheid. Zorg voor een website die nieuwe updates aan kan en duurzaam is.

Hulp of advies nodig? Neem dan contact wij bouwen graag jouw nieuwe Uitzendbureau Website. Wil je liever zelf je uitzendbureau website bouwen? Dit kan met de gratis uitzendbureau website WordPress Plugin van Uitzendbureau Website. Heel veel succes met je nieuwe uitzendbureau website.

Wellicht ook interessant